Podróż po Namibii w czasach zarazy

Corona tu nie rządzi Marzyłam, by zapomnieć o coronie podczas podróży po Namibii i to się udało! Maseczki, które mieliśmy stale pod ręką wkładaliśmy na punktach kontrolnych jadąc z regionu do regionu albo wchodząc do restauracji, czy do muzeum. Takich sytuacji nie było zbyt wiele. Pustki na trasie podróży Namibia jest pusta. Podczas naszej podróży…

Gorzki listopad w koronie

Jesienne Eldorado w biurze Listopad — to jest zwykle najbardziej zapracowany i szalony miesiąc w moim biurze. Cała egzotyka jest wtedy w trasie, brakuje pilotów, a ja nie nadążam z odpisywaniem na maile, będąc często z grupą w trasie. Nieodebrane telefony piętrzą się na liście do oddzwonienia każdego dnia. Ale nie w tym roku… Jeszcze…

Maseczka i paszport to przepustka w świat!

Planowanie rodzinnych wakacji w tym roku nie było proste. Przy odrobinie samozaparcia udało mi się zorganizować wakacje na południu Włoch, w przepięknej Apulii. Wiem, że wielu turystów wciąż się obawia latać. Niektórzy martwią się, że dodatkowe procedury na lotniskach i podczas lotu obniżą ich komfort. A jak jest naprawdę? Jak wyglądają zagraniczne loty w dobie…

Gdzie nocował mój paszport

Najważniejszy dokument podróży Każdy, kto choć raz wyjeżdżał poza Europę wie, jak ważny w podróży jest paszport. To właśnie on zajmuje zawsze pierwsze miejsce na liście rzeczy, które należy mieć przy sobie. Każdy blog, każdy przewodnik wymienia go jako najważniejszy dokument przy rozpoczęciu każdej podróży zagranicznej. To z paszportem idzie się teraz do odprawy samolotowej,…

Hello Hess!

Hello Biuro Podróży! Nie jestem Elwirą, a i Teresą nie jestem, ani raz, ani dwa, w ogóle, nigdy. Jestem Esterą. Sporadycznie, ale może właśnie dlatego tak boleśnie mi uwiera tytułowanie mnie nie moim imieniem. W naszej międzynarodowej korespondencji pomiędzy mną, moim biurem a kontrahentami z całego świat często zdarza się, że koledzy z zagranicy zaczynają…

Łączy nas piłka

Magia piłki udziela się nam wszystkim, wystarczył wtorkowy mecz Polski z Senegalem, czy wczorajszy z Kolumbią, by wyludniły się ulice polskich miast i na dwie godziny kraj zamarł przed telewizorami. A przed nami kolejne mecze i jeszcze sporo emocji. Piłka ma moc i to bez względu gdzie jestem na świecie to zawsze ona króluje na…

Latawce, ryż i szczury

Pola ryżowe To oczywiście parafraza słów piosenki „Latawce, dmuchawce i wiatr” tyle że w odniesieniu do Bali. Wylądowaliśmy wieczorem, zanim dotarliśmy samochodem do położonego w środku wyspy Ubud było już całkiem ciemno. I dopiero rano mogliśmy rozejrzeć się po okolicy. Zamieszkaliśmy pośrodku pól ryżowych, niestety całkiem pustych, po zbiorach przygotowanych pod zasiew nowych sadzonek. Spędziliśmy…

Za co warto pokochać Portugalię? My już wiemy.

Kolejny dzień przed nami Już nawet żadna z nas nie sprawdza jaka jest pogoda na zewnątrz, wiemy, że i tak będzie gorąco. Zatem szykujemy się powoli do drogi. Najpierw śniadanie z koszyczka a potem gotowe ruszamy poza Lizbonę. Przed nami zwiedzanie okolic miasta. Kretą nadmorską drogą jedziemy do Sintry To miasto wpisane na listę Unesco…

Lizbona welcome to!

W Polsce jest już 01:25 w piątek, u nas 00:25 też w piątek i dopiero teraz kończymy nasz pierwszy dzień w Lizbonie. Plan szalony, ale przyjęty od samego początku z wielkim entuzjazmem. Jest nas 8 wspaniałych Dziewczyn i zamierzamy razem spędzić najbliższe 5 dni. Docieramy do Modlina z różnych zakątków Polski Jesteśmy na czas mimo…